"ADAKAH PATUT KAMU MENYANGKA BAHAWA KAMU AKAN MASUK SYURGA PADAHAL BELUM SAMPAI KEPADA KAMU (UJIAN DAN CUBAAN) SEPERTI YANG TELAH BERLAKU KEPADA ORANG-ORANG YANG TERDAHULU? MEREKA TELAH DITIMPA KEPAPAAN (KEMUSNAHAN HARTA BENDA) DAN SERANGAN PENYAKIT SERTA DIGONCANGKAN (OLEH ANCAMAN BAHAYA MUSUH)"

SURAH AL-BAQARAH :214

Jumaat, 29 Jun 2012

Minggu Pra-STAM...

                                  .......بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum  dan salam sejahtera kepada semua...

Alhamdulillah,minggu ini aku ada pekse pra-stam dan telah habis tapi al-quran belum lagi...So far it's feel so good....nak aku cerita pasal sepanjang minggu ni?   haa,meh aku cerita...denga' jgn tak dengar..aaiii cewahh..
OKEY..

SELASA   :IMSYAK            8.00-10.00
                  TAFSIR              11.30-1.30
           (untuk imsyak xberapa nak ok sgt,lepas rehat terus hafal tafsir...boleh laa aku rasa)
RABU       :FEQAH              8.00-10.30
                  HADIS               11.30-1.30
         (feqah mcm nk ko je,,nak nangis je aku rasa.. o_o tapi aku dah buat sebaik mungkin,insyaAllah )













KHAMIS  :NAHU SOROF 8.30-10.30
                  TAUHID             11.45-1.45
                 (untuk p'tama kalinya aku sukakan nahu...don't tell laa..n_n)

JUMAAT  :SYAFAWI AL-QURAN
                   26/6-7/7-2012


ITU dia aku terus bagi jadualnya...siap ada gambar buku sekali in case korang tak tahu macam mana itu buka maa!!  hehehe...Untuk syafawi aku tak hafal lagi hehehe...kalau nak menghafal mesti ada jiwa dan suasana yang aman dan tenteram....hakhakhak....mula la dah dia....hhhmmm,rasa macam ada penyakit M..... huhuhu....kat sekolah cikgu ada cakap dulu pelajar2 sekarang ni ada penyakit M... Apa itu penyakit M??  jika nak tahu,,,penyakit M itu adalah suatu perangai boleh di istilahkan sebagai yang berlawanan dengan perangai yang sok sok rajin tuu,,iaitu MALAZZZ...huhuhu...:P  Memang nak menghafal,tapi bile time nak jew menghafal mula laa  شيطان menghasut supaya tak menghafal...biler nak buat sesuatu amal yang baik mesti ada perkara yang menegah kita drpd melakukannya.... Cehwahh,mcm nak bagi ceramah laa plak...aiseman.....It's fine actually,asalkan kita bagitahu benda yang betul kan....


 Baiklah ,keseluruhannya dah buat yang terbaik atas usaha yang telah aku keluarkan..



p/s:korang perasan tak,ada one book missing here...yes,buku feqah....haritu tertinggal kat sekolah...hehehe

*korang tolong doakan aku agar lulus dgn berjayanya..hehe....may Allah bless all of you..

p/s; kalau ada salah dan silap harap ditegur.



*thanks for reading my post..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thank's.

Budi bahasa budaya kita.

Treat me as how you want me to treat you..

Syukran jazilan...