"ADAKAH PATUT KAMU MENYANGKA BAHAWA KAMU AKAN MASUK SYURGA PADAHAL BELUM SAMPAI KEPADA KAMU (UJIAN DAN CUBAAN) SEPERTI YANG TELAH BERLAKU KEPADA ORANG-ORANG YANG TERDAHULU? MEREKA TELAH DITIMPA KEPAPAAN (KEMUSNAHAN HARTA BENDA) DAN SERANGAN PENYAKIT SERTA DIGONCANGKAN (OLEH ANCAMAN BAHAYA MUSUH)"

SURAH AL-BAQARAH :214

Ahad, 17 Februari 2013

Buat Dan Makan,, EAT !!

Assalamualaikumwarahmatullahhita'alawabarakatuh...


Orang perempuan ni kan memang tak sah dan sememangnya tidak lari kalau tak makan dan buat makanan..MEMANG FAKTA okey!!  kalau bukan untuk diri sendiri pun untuk orang yang nak makan nanti... Bab bab makan memang orang suka dan cepat je nak melantak kan kan....korang korang ni mesti macam tu..bukan nak mengata tapi memang benda yang betul pun..tapi bila time nak buat atau masak jew mungkin ada malas nak tolong kat dapur..Aku kadang-kadang memang tak boleh nak elak laa,,sebab macam malas pon ada..huhu..  :P  Bila dah terhidang depan mata mula laa cepat2 ngap ngap dan ngap.... :-)



Bila time akak aku cuti sem je definitely dia akan buat kek atau kuih..apa-apa kuih yang dia tahu, tak pun search dekat internet..Hai Mr Google ! tibe jeww!!! ahakk. dia memang rajin.. Hari itu ada laa kita orang buat kek dan kuih or yang seumpama dengannya...aku teringat dekat dalam facebook aku tengok gambar satu kuih tuu,namanya cream puff..pastu search laa kat Mr Google resepinya and then ada satu blog dia bg resepi macam mana nak buat dan bahan2nya apa...aku cakap laa kat akak ku sorang tu.."k.dah jom buat cream puff" haha...aku suruh akak aku pulak yang buat...tak mudoh laa..padahal memang dah berangan NAK JUGAK..tak kira!! macam budak kecik...hak hak hak...


Dah memang rasa bosan...asyik 'makan' komputer jew... gone tak nye,,asyik online,internet,tak pun tengok cerita drama korea dan setaraf dengannye...Sebab apa tidak di mention kan dekat sini tengok TELEVISION a.k.a  TV orang selalu sebut...Aku tak sebut sebab memang tak dapat tengok..astro biasalah tiap kali hujan tak dapat  saluran...Daripada semenjak bulan 12 lagi..jadi memang sah-sah laa tak tengok dan buka tv..asal buka je tak ada,asal buka je tak ada gambar...haaa tension aku gitu gayanye...



aku nak bagi sesuatu..jeng jeng..ni adalah santapan untuk korang ye.. ^_^ sila,jemput..(apa laa)


 yang ini nak buat untuk cream puff..gambar ini aku buat dia punya..hmm tak tahu laa..yang keras tuu..
yang pasti bukan kastard dia..



gambar atas tadi tuu nak buat ni laa...haha



sementara aku buat cream puff tuu akak aku buat kek pisang...sedap,tak manis,,okey sangat rasa dia.




haa,,ini dia cream puff sekali dengan kastard..sedap..hahaha
bagi aku okey laa..hahaha
tapi tak boleh makan banyak nanti rasa muak..kot,,bagi aku



Lepas itu ada lagi aku buat..Aku buat puding caramel tanpa telur..akak aku suruh aku buat,,aku buat je laa..haha,dia dah nak balik johor dah...lepas ni lambat lagi laa dia nak balik sebab nak dekat praktikal...satu lagi,sebab apa tanpa telur...sebab hari tu aku pernah dah buat sekali campur telur,pastu  biler aku makan rase sangat telur tuu walaupun dah campur esen vanilla..lepas tu aku search laa kat Mr Google cari resepi yang tanpa telur...then,aku buat..okey apa rase dia...sedap..lagipun memang tak suka sangat makan telur nie..hihihi..




inilah jadinye..lebih kurang mcam agar2 tapi tak sangat..
ambil dari Mr Google..hehe..minta maaf dari akak blogger..
akak blogger tu pun kata kalau ada telur berbau sangat..




Okeylah setakat ini sahajalah post dari saya..semoga hari-hari anda bertambah ceria ye..Ameen  =P  huhu





Yang Benar,
Sharah Othman



Peace Yaww o_O

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thank's.

Budi bahasa budaya kita.

Treat me as how you want me to treat you..

Syukran jazilan...