"ADAKAH PATUT KAMU MENYANGKA BAHAWA KAMU AKAN MASUK SYURGA PADAHAL BELUM SAMPAI KEPADA KAMU (UJIAN DAN CUBAAN) SEPERTI YANG TELAH BERLAKU KEPADA ORANG-ORANG YANG TERDAHULU? MEREKA TELAH DITIMPA KEPAPAAN (KEMUSNAHAN HARTA BENDA) DAN SERANGAN PENYAKIT SERTA DIGONCANGKAN (OLEH ANCAMAN BAHAYA MUSUH)"

SURAH AL-BAQARAH :214

Isnin, 22 April 2013

Earth Day 2013

Assalamualaikum w.b.t and a very good evening readers..




Hari ini adalah Hari Bumi Sedunia atau dipanggil Earth Day.. Sebenarnya aku sendiri tak tahu.. hehe *memang tak ambil tahu pon.. huhu. Bila ekk aku dapat tahu .. hah. masa aku belek-belek si Mr Google ni laa.. aku tenung lama-lama gambar kat google search tu baru aku perasan ada bentuk butang play.. so aku playkan dia.. aku tengok 2-3 kali juga laa.. haha. sengaja menge'test benda tu.. nak tahu jadi apa.. meh aku tunjukkan..




faham-faham jelah apa yang aku cakap ekk , enjoy... huhu
ps: cuma guna kamera sebab tu tak jelas sngt apa yg aku cakap. :)



Sebenarnya google boleh tahan juga.. sebab semua tarikh-tarikh yang penting dia buat ilustrasi sendiri dan kadang-kadang tu siap boleh main lagi benda tu.. Memang kreatif.








Aku pergi tekan gambar tu lepas itu dia keluar benda ini.. Baru aku tahu hari ini Earth Day 2013.. woo woo.. pandai2 korang laa search sendiri.. kalau tak tahu tanya aku, jangan segan2 :D Mari kita hijaukan bumi kita ini..  Tanam pokok banyak-banyak  tak apa tak ada siapa kisah pon..  Yang ambil kisahnya mungkin pembalak-pembalak  yang sesuka hati je pergi tebang pokok tuu.. Aish, marah laa.. Aku tak suka tau orang rosakkan tanaman ni.. 




Dan ya aku sendiri tahu bahawa Allah s.w.t telah berfirman menyuruh manusia itu sendiri menggunakan sumber rezeki yang ada dengan sebaik mungkin..  Guna untuk keperluan yang baik dan berfaedah/bermanfaat untuk semua..   So , ambil perhatian ekk..  Jangan jadi tamak ambil untuk kepentingan diri sahaja..




Okeylah..itu je la kot nak bagi tahu untuk hari ini, hari ini ekk, hari ini..





Thanks for reading.. Wassalam..



Love,Sharah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thank's.

Budi bahasa budaya kita.

Treat me as how you want me to treat you..

Syukran jazilan...